QUESTIONS

Sık sorulan sorular

Sormak istediğiniz bir şey var mı?

Lütfen aşağıdaki soruları okuyun ve cevabınızı bulamıyorsanız, lütfen sorularınızı bize gönderin, en kısa zamanda size cevap vereceğiz.

F.A.Qs

Klinik(Modifiye) pilatesin pilatesten farkı nedir?

Klinik pilates, sadece fizyoterapistler tarafından uygulanan ve sizin ağrılarınıza göre modifiye edilmiş pilates egzersizlerini içerir. En önemli farkı sağlık sorunlarınız göz önüne alınarak detaylı klinik testler yapılır ve testlerden sonra egzersiz programına alınırsınız. Amaç, ağrı ya da hareket kısıklıklarınızı en aza indirmektir.

Klinik pilates hangi hastalık gruplarında uygulanabilir?

-Romatizmal Hastalık (Ankilozan Spondilit, Romatoid artrit, Fibromiyalji)

-Omurgaya ait disk dejenerasyonları (bel ve boyun fıtığı, daralma ve düzleşme gibi)

-Kalça-diz-ayak bileği ağrıları

-Skolyoz, kifoz gibi omurga eğriliklerinde

-Osteoporoz kemik erimesi

-Osteoartrit

-Diz ve ayak bileği instabiliteleri

Her pilates eğitmeni klinik pilates yaptırabilir mi?

Sadece klinik pilates üzerine eğitim almış fizyoterapistler yaptırabilir.

Hamilelik sürecinde neden klinik pilates uygulanmalı?

-Özel nefes teknikleriyle doğuma hazırlar

-Hamileliğin getirdiği fizyolojik değişikliklere anne adayının daha kolay adapte olmasını sağlar

-Bebeğin büyümesiyle değişen postürün (duruşun) kontrolünü sağlar

-Hamilelik sürecinde oluşabilecek bel ve sırt ağrılarının olmasını engeller

Hamile pilatesi neden kadın sağlığı fizyoterapisti ile birlikte yapılmalı?

Anatomi,fizyoloji,embriyoloji ,kadın sağlığı ve pelvik taban üzerine eğitimler alan kadın sağlığı fizyoterapisti ; gebelik sürecini kolaylaştıracak egzersizleri ve nefes tekniklerini bilmektedir. Pelvik taban eğitmeni oldukları için sizi ve kaslarınızı doğuma hazırlarlar. Doğum sonrasında görülebilecek birçok sağlık problemini bilip doğum sonrasına da bedeninizi hazırlarlar.

Diğer Sorular

Duruş Bozukluğu klinik pilates ile düzelir mi?

Postür (duruş) analizinde sonra size özel olarak hazırlanan klinik pilates programı çok etkili sonuçlar sağlamaktadır. Klinik pilates ile vücudumuzun orta hattını kazandırmak hedeflendiği için duruş bozukluğunu oluşturan tüm etmenler yavaşça uzaklaştırılır. 12 seans sonunda yeni bir postür (duruş) vaat edilir.

Skolyoz tedavisinde en çok kullanılan yöntem nedir?

Skolyoz tedavisinde en çok kullanılan yöntem korseleme ve  Schroth yöntemi dir.  Schroth yöntemi, üç boyutlu egzersizlerden ve özel nefes alma tekniklerinden oluşur. Üç boyutlu egzersiz modeli olan bu yöntem, dört yıllık fizik tedavi ve rehabilitasyon lisans eğitiminden sonra Almanya’da Katharina Schroth kliniğine bağlı olarak eğitimini almış fizyoterapistler tarafından uygulanabilir.

Aklınız daki soruları bize sorun?