Geriatrik Egzersiz  Yaşlılarda Egzersiz

Dizimde ağrı var egzersiz yapamıyorum! Belimde ağrı var yürüyemiyorum!  Yaşım ilerledi , ağrılarımdan hareket edemiyorum!

UZMAN KADROMUZLA BAHANELERİNİZDEN KURTULMAYA NE DERSİNİZ?

Yaşlılarda Egzersiz Etkileri

İleri yaş bütün organ sistemlerinde yapısal ve fonksiyonel değişiklikler oluşturmaktadır. Bunun sonucunda da solunum ve dolaşım sistemi kapasitesinde azalma, kas kuvveti ve kas kütlesinde kayıplar görülür. Yaşlılarda sağlığı korumak ve aktif yaşam tarzını sağlamak için fiziksel aktivite ve egzersizin rolü gittikçe daha büyük önem kazanmaktadır.

• Eldeki bulgular, egzersizin yaşlılarda:
  • Vücut kompozisyonunu geliştirdiğini,
  • Kas kuvvetini arttırdığını,
  • Düşmeleri azalttığını,
  • Diabet ve koroner arter hastalığı riskini azalttığını,
  • Eklem ağrısını ve depresyonu azalttığını,
  • Yaşam kalitesini arttırdığını,
  • Yaşam süresini uzattığını göstermektedir.

Yaşlılarda pozitif etkiler elde etmek için ne tipte ve ne sıklıkta egzersiz yapılmalıdır? Egzersiz programı nasıl oluşturulmalıdır?

Geriatrik (yaşlı) popülasyonda yararlı bir etki oluşturulması için alanında uzman fizyoterapistler tarafından egzersiz programı çıkartılmalıdır. Merkezimizde geriatrik(yaşlı) gruba özel uyguladığımız klinik egzersiz programlarını oluşturulurken fizyoterapistlerimiz tarafından birçok değerlendirme yapıldıktan sonra egzersiz programı çıkartılmaktadır. Egzersizler, klinik egzersizler kullanılarak varsa ağrı ve  hastalıklara yönelik iyileşme hali sağlanmaktadır.

Merkezimizde:

Klinik pilates egzersizleri geriatrik (yaşlı) üyelerimizde en sık uyguladığımız egzersiz prensibidir.

Klinik pilates egzersizlerimiz ile birlikte geriatrik (yaşlı) üyelerimize nefes terapileri verilmektedir.

Egzersizler, gerekli görülürse manuel terapi uygulanarak desteklenir.

Egzersizlerimiz klinik pilates eğitimi almış fizyoterapistlerimiz  ve omurga fizyoterapistlerimiz tarafından uygulanmaktadır.

KlinikSport merkezine üye olan geriatrik kişiler; diyetisyen,omurga fizyoterapisti ve hekimden oluşan bir ekip ile birlikte çalışmaktadır.