Hamile Pilatesi Hamile Yogası

HAMİLE PİLATESİ

Gebeler için Neden Klinik Pilates?

Gebelik sürecinin sağlıklı geçirilmesi, doğumun rahat olması ve doğum sonrası bedensel-zihinsel toparlanmanın daha hızlı olması için klinik pilates yapmaları hamilelere önerilmektedir. Klinik pilates gebelik sırasında fonksiyonel olarak hareket edebilme olanağı sağlar.

Göbeğin büyümesine bağlı olarak ağırlık merkezi yer değiştirir , dik duruşu korumak zorlaşır ve  postüral(duruş) problemler oluşur.Oluşan postüral(duruş) problemler sırt ve bel ağrılarına neden olur. Gebelikte,klinik pilates egzersizlerinin, diğer egzersiz eğitimlerinden farklı olarak vücudun derin kaslarını hedefler böylelikle vücudu dengeler ve düzgün postüral(duruş) dizilimi kazandırır. Merkezimizde:

Fizyoterapist tarafından kas analizi yapıldıktan sonra uygulanan klinik pilates egzersizleri, postüral bozuklukların ve sırt problemlerinin düzeltilmesine yardımcı olur.

Hamile kadınlar doktorlarından egzersiz yapabilir onayı aldıktan sonra gebeliğin sonuna kadar , kadın sağlığı fizyoterapistlerimiz tarafından uygulanacak olan özel egzersiz programlarına emniyetli ve etkili bir şekilde devam edebilirler.

Doğum pelvik taban için travmatiktir. Pelvik taban, doğumda normal uzunluğundan üç kat daha fazla gerilecektir Klinik pilates doğum için mükemmel bir hazırlık sağlar. Pelvik taban farkındalığını arttırır.

Merkezimizde Hamile (Klinik) Pilates ile birlikte:

1) Pelvik Taban Egzersizleri uygulanmaktadır. Egzersizler ile birlikte hamileliği takiben pelvik tabanda oluşacak motor kontrol kayıplarını yeniden kazanmak için özel bir eğitim programı uygulanmaktadır.

2) Nefes terapisi uygulanmaktadır. Hamile pilatesi eğitimlerimizin içinde nefes tekniklerinden solunum kontrolü ile başlayarak  ilerleyici nefes egzersizleri, gebeliğin ilerleyen haftalarında ise doğuma hazırlık ve doğum sırasında yapılması gereken nefes teknikleri öğretilmektedir.

Merkezimizde hamile pilatesi, kadın sağlığı fizyoterapistleri ve pelvik taban fizyoterapistleri tarafından uygulanır.

Hamile pilatesi hizmetimizle ilgili ayrıntılı bilgi almak için Kadın Sağlığı Fizyoterapistimizle görüşebilirsiniz.

HAMİLE YOGASI

Yoga; gebeliğe bağlı stres, anksiyete, ağrı ve doğum ağrısını azaltır. Doğumun daha kısa sürmesini sağlar.

Hamile Pilatesinin ve Hamile Yogasının Gebelikte Faydaları:

*Gebelik ile birlikte değişen vücut ağırlığı ve postürü(duruşu) destekleyerek oluşacak ağrıları önler.

*Doğumda solunuma yardımcı olur ve doğumu kolaylaştırır.

*Dolaşımı arttırarak bacak kramplarını önler

*Gevşemeye yardımcı olur,uyumayı iyileştirir ve enerji seviyesini arttırır.

*Pelvik taban kaslarını kuvvetlendirir .

*Kilo kontrolüne yardımcı olur.

*Psikolojik iyilik halini arttırır.

*Obez kadınlarda gestasyonel diyabet riskini azaltır.