Manuel Terapi Nedir?

Vücudumuzda hareket sistemi elemanlarından kas, bağ ve eklem bölümlerinin etkilenmesiyle ortaya çıkan ağrı ve fonksiyon kayıplarının özel tekniklerle (mobilizasyon ve manüplasyon teknikleri)  tedavi edilmesi yöntemine ‘’manuel terapi‘’ yöntemi denir.

Antik çağlardan beri “Ellerin kullanımı” tanı koymaya ve tedavi etmeye yarayan bir uygulama olarak kullanılmıştır. Modern tıbbın babası olan Hipokrat, traksiyon ve kaldıraç kollarını kullanarak birçok kas iskelet sistemi bozukluklarını, deformitelerini tedavi ederek manuel terapiyi tıp alanına sokmuş ve günümüze kadar çeşitli teknikler eklenerek şuan ki halini almıştır.

Günümüzde, yaşamın bir döneminde tüm erişkinlerin yaklaşık %80’inin bel ağrısı ve %50’sinin boyun ağrısı çekeceği tahmin edilmektedir. Omurga bölgesindeki ağrı artışı toplumdaki çoğu kişinin günlük yaşam aktivitesini engelleyecek boyuttadır. Bu ağrı artışlarını azaltmada en etkin yöntem manuel terapidir.

Manuel terapi maliyetinin düşük olması ve hastanın ilaç yan etkilerine maruz kalmaması en sık tercih edilme nedenidir.

Manuel Terapi, gelişmiş ülkelerde sıklıkla ortopedik problemlerde ve sporcu rehabilitasyonu alanlarında kullanılmaktadır.

Manuel Terapide Kullanılan Yöntemler Nelerdir?

• Manipulasyon

Uluslararası Manüel Tıp Federesyonunun tanımlamasına göre manipülasyon, “Postüral denge durumunda kas-iskelet sisteminin maksimal, ağrısız hareketini sağlamaya yönelik talimatlar ve manevralar kullanılarak hastanın tedavi sürecinde ellerin kullanımı” dır.

• Mobilizasyon

Mobilizasyon teknikleri kişinin istemli olarak durdurabileceği kadar yavaş hızda gerçekleştirilen, ritmik, tekrarlanan pasif hareketlerdir.

Manuel Terapinin Diğer Tedavilere Göre Avantajları Nedir?

• Tek seasnsta bile başarı oranı oldukça yüksektir.
  • Kısa sürede iyileşme imkanı sağlar.
  • Ağrının azaltılmasında en etkili yöntemlerden birisidir.
  • Başarı oranı oldukça yüksektir.
  • Problemli bölgeye direk uygulamalar yapılır.
  • Uygulamalarda tamamen kanıta dayalı tıp klinik bilgiler kullanılır.
  • Herhangi bir ilaç kullanımı gerektirmez, tamamen doğaldır.
  • Hiçbir yan etkisi yoktur.
  • Hızlı ve etkili bir çözüm sağlar.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklarda Etkilidir

• Bel rahatsızlıkları; bel fıtığı, faset eklem blokajları, kanal daralması, bel kayması.
  • Boyun rahatsızlıkları; boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, faset eklem problemleri, boyunla ilişkin baş ağrısı.
  • Omuz problemleri; Kas yırtılması , Donuk omuz, İmpingement (sıkışma) sendromu
  • Dirsek problemleri; Ekstansör tendinit (Tenisçi dirseği), Fleksör tendinit (golfçü dirseği), ulnar sinir tuzak nöropatisi
  • El bileği problemleri; Karpal tünel sendromu, Dequervain tenosinoviti, dupuytren kontraktürü
  • Kalça problemleri; Kalça çıkığı, Priformis sendromu, Koksartroz, Kalça protezi sonrası