Obezite (Şişmanlık) Nedir?

Dünya Sağlık Örgütü’ne (DSÖ) göre obezite, sağlığı bozacak kadar aşırı yağ birikmesidir. Obezite sadece kozmetik bir sorun değildir. Diyabetten kalp hastalıklarına kadar birçok bozukluğa sebep olabilen kronik bir hastalıktır.

Obezitenin Zararları Nelerdir?

Fazla kiloluluk ve obezite Avrupa’daki yetişkinlerde Tip 2 Diyabetin %80’inden, iskemik kalp hastalıklarının %35’inden ve hipertansiyonun %55’inden sorumludur ve her yıl 1 milyondan fazla ölüme neden olmaktadır.

%5-10’luk hafif bir kilo kaybı bile uzun süre korunabilirse tansiyonun düşmesi, diyabet ve kalp hastalıklarının azalması gibi önemli faydaları getirebilir.

Obezite Tedavisi Nasıl Olmalıdır?

• Sağlıklı kilo verme hekim ve fizyoterapist  yönetiminde ekip çalışmasıyla yapılırsa başarı oranı artar.

Merkezimizde obezite tedavisinde; konsülte hekim, diyetisyen, psikolog, solunum terapisti ve fizyoterapistten oluşan multidisipliner bir ekip çalışmaktadır.

• Tedavinin amacı ideal kilodan çok sağlıklı kilonun kazanılması ve sürdürülmesidir.
  • Obezite tedavisinin en temel iki unsuru diyet ve spordur.

Egzersiz ve Obezite

Obezite iskemik kalp hastalıklarından hipertansiyona birçok problemi beraberinde getirmektedir. Bu yüzden egzersiz öncesi fizyoterapistiniz tarafından birçok teste tabi tutulmalı, daha sonra fizyoterapistiniz gözetiminde kalp ve solunum sisteminiz kontrol altına alınarak egzersiz programı çıkartılmalıdır.

Obezite tedavisinin yapı taşı olan egzersiz; bilimsel gerçeklere dayanan, kalp ve solunum sistemini kontrol altında tutarak bilinçli bir şekilde yapılmalıdır.

Uyarı! Obezite cerrahisi öncesi ve sonrasında egzersizler mutlaka hekim ve fizyoterapist gözetiminde yapılmalıdır.

Egzersizin Obezite Üzerindeki Etkisi Nedir?

• Kas kütlesini koruyarak yağ dokusunu azaltır.
  • Diyet tedavisini destekleyerek zayıflamaya katkıda bulunur.
  • Tekrar eski kiloya dönmeyi engeller.
  • Kan şekerini kontrol altına alır.
  • Trigliserid düzeyi düşer, HDL seviyesi artar.
  • Kan basıncını düşürür ve kardiyovasküler hastalık ve inme kaynaklı ölüm riskini azaltır.
  • Kalın bağırsak ve meme kanseri riskini azaltır.
  • Kemik, kas ve eklemlerinizi sağlıklı tutmaya yardım eder.
  • Anksiyete ve depresyonu azaltır, motivasyonu artırır.
  • Öz güveni artırır.