Skolyoz Hakkında Sıkça Sorulan Sorular?

Skalyoz Ağrı Yapar Mı?

Her skolyoz ağrı yapmaz.  Skolyoz açısının yüksek olması ağrı yapacağı anlamına da gelmez. Bunun sebeplerinin başında skolyozun farklılığı yatmaktadır. Genç yaşlarda ağrı olmasa bile ilerleyen yaşlarda ağrı oluşma olasılığı fazladır.

Schroth Terapi Kimler İçin Uygundur?

Schroth Yöntemi yaş, skolyoz tipi, skolyoz derecesi gibi parametrelere bakmaksızın skolyozdan müzdarip tüm bireyler için uygundur.

Schroth Terapi Kimler İçin Uygundur?

Skolyoz ameliyatı olmuş kişilere de Schroth Terapi uygulanabilir mi?

Uzman hekimin görüşüne göre, 35-50 dereceyi geçen ve cerrahi müdahalede bulunulması gereken kişiler de, cerrahi müdahale sonrası, Schroth yönteminden fayda görebilirler. Ameliyat ile dondurulan omurganın esnekliğini kazanamasak bile kişiye orta hat algısı oluştururuz. Schroth egzersizleriyle kazanılan orta hat algısı ve kas kuvveti ilerleyen zamanlarda omurgada oluşacak ağrıları engeller.

Skolyozun derecesine göre tedavi yöntemi değişir mi?

Cerrahi değerlerin altındaki bütün skolyoz eğriliğinde schroth tedavi yöntemi uygulanabilir. 20 dereceyi geçen açılarda egzersizle birlikte korse tedavi yöntemi de önerilmektedir.

Skolyoz hastalarının gebe kalmalarında bir sakınca var mıdır?

Hayır. Skolyoz hastalarının gebe kalmasında bir sakınca yoktur. Ayrıca normal bir gebelik süreci yaşarlar.

Skolyozlu gebelerde normal olan gebelere kıyasla bel ağrısı daha mı sık görülür?

Gebelikte anne rahminin boyutu artar, bu bel çukurunun artışı ile telafi edilir. Sonuçta bel yükünde artış ve ağrı olur. Gebelik boyunca artan progesteron ve relaxin annenin eklem ve bağlarında gevşemeye neden olarak doğum için anneyi hazırlar. Bağlardaki gevşeme de bel kasları üzerinde yükü artırarak ağrıya neden olabilir. Bu mekanizmalara bağlı olarak bel bölgesinde skolyozu olan ameliyat olmamış gebelerde bel ağrısı daha sıktır. Bel bölgesi skolyozu nedeniyle ameliyat olmuş gebelerde ise bel ağrısı genelde gözlenmez.

Skolyoz doğum sırasında soruna sebep olur mu?

Skolyoza bağlı doğum sırasında bir sorun yaşanmaz.

Skolyoz hastaları normal doğumu mu yoksa sezeryanı mı tercih etmeli?

Skolyozlu gebeler normal doğum yapabilirler. Hastanın omurgasındaki bu eğrilik pelvis kapasitesini etkilemez. Ancak yüksek açılı skolyozu olan, kalp ve akciğer hastalıkları olan, doğum kanalı normal doğum için uygun olmayan skolyozlu gebelerde sezeryan ile doğum tercih edilir.

Gebelik skolyozda bir ilerlemeye sebep olur mu?

Gebelikten bağımsız olarak yüksek açılı skolyozlar (50° üzerinde) ilerlemeye devam edebilir. Ancak düşük açılı skolyozların ilerlemeyeceği söylenebilir.

Schroth Egzersizlerinin bilimsel olarak kanıt değeri var mıdır?

Schroth yöntemi klinik olarak birçok bilimsel çalışma ile ispatlanmıştır.

Schroth Solunum Egzersizinin diğer solunum egzersizlerinden farkı nedir?

Schroth egzersizlerinde Katharina schroth’un kendi vücudunda uygularak skolyozunu düzelttiği özel bir nefes alma tekniği vardır. Bu nefes göğüs solunumu veya diyafram solunumu gibi bir teknik değil, eğriliğin iç bükey kısımlarına almayı öğrettiğimiz özel bir tekniktir.

Schroth Egzersizinin diğer egzersizlerden farkı nedir?